Kullens Sportfiskeklubb

Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Avancerad sökning  

Nyheter:

Välkommen till Kullens Sportfiskeklubbs forum, här kan vi prata fritt om det mesta, och detta gäller även de som inte är klubbmedlemmar. Alla är välkomna med sina frågor, svar och fiskerapporter.

Författare Ämne: Kullaberg 2011-10-15  (läst 1722 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

henherne

• Newbie
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Kullaberg 2011-10-15
« skrivet: 16 oktober 2011 kl. 23:08:19 »

Jag var uppe på berget strax efter åtta och efter lite trial-and-error hittade jag till ett ställe som var skyltat som fiskeplats. Se bifogad bild. Är det Parishamn? Där var preppat med plankor på marken och ett rep i berget för att komma ner lite lättare. Kändes lite för riskabelt för mig, så jag tog mig ett hundratal meter österut, även det med en del klättring.
Eftersom jag är tämligen novis inom kullabergsfiske tänkte jag slänga i en bottenmeterigg med fyra-fem krokar med sill och räka och sedan se om det fanns någonting i närheten som kunde vara intresserat av min rigg.
Jodå... jag kastade ut, spände linan och nafsandet började innan jag hade fått fast spöt i en klippskreva jag hade sett ut.
Provade mothugg, men där var inget. Agnade om och kastade ut igen.
Samma sak... tänkte att jag skulle vara lite lugnare denna gången, och se om den självkrokade sig.
Nafsandet avtog, men där satt ingen fisk när jag drog upp. Nytt agn, kastade i, och det nafsades igen....
Efter ett par omgångar tänke jag att jag nog får prova med mothugg igen, och då satt den där!
Ca 20 cm berggylta följde med upp!
Jag hade lite tidspress, och ville kolla upp Ablahamn också på vägen hem, så det blev inte så mycket mer efter det.
Loggat

skåningen

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 2369
  • They say the show must go on, the fly show.
    • Visa profil
    • Med fluga på kusten, mest.
SV: Kullaberg 2011-10-15
« Svar #1 skrivet: 19 oktober 2011 kl. 18:36:48 »

Verkar vara Pariserhamn.
Loggat
ÖRING-2013. 8St. +50 CM 3St. MED HEM 0.Största.L.68 cm.Kg:5,0 ca.  Tappade. 5. Lax: 2, 70cm ca 4kg.TORSK.35.St, största 9kg.Sej 9st.Båge1. Sorry I missed your call.(I was on the other line.)
 Hemsida: http://www.flugfiskekungen-bengt-uno.se Blogg http://www.sportfiskeforum.se/blog/95-flugbindar