Kullens Sportfiskeklubb

Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Avancerad sökning  

Nyheter:

Välkommen till Kullens Sportfiskeklubbs forum, här kan vi prata fritt om det mesta, och detta gäller även de som inte är klubbmedlemmar. Alla är välkomna med sina frågor, svar och fiskerapporter.

Författare Ämne: Vart ska man börja?  (läst 1941 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NisseB

• Newbie
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Vart ska man börja?
« skrivet: 23 april 2011 kl. 16:52:18 »

Hejsan,

Var nere i affären och träffade Henrik häromdagen. För att få lite information och bara för att kolla in i affären. Henrik var otroligt hjälpsam och berättade både vart och hur jag skall gå till väga för havsöringfisket. Nu är det så att jag är bara säsongare här nere och har aldrig riktigt hakat på fisket här nere. Dom senaste 4,5 år sean har jag spenderat i Alaska och varit med om underbart fiske. Nu som sagt så skulle jag vilja bli insatt i fisket här nere och då främst havsöring fisket och regnågsfisket. Henrik bad mig att gå och bli medlem och ställa frågor på frumet ifall jag hade några.
Näst agång jag kommer ner så är det troligtvis i Juni och då är min fråga ifall Kustfisket efter havsöringen är över? Och så undrar jag om det finns några bra regnbågs åar under den tiden för flugfiske?

Vädigt tacksam för svar då dessa vatten är helt nya för mig.
Loggat

skåningen

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 2369
  • They say the show must go on, the fly show.
    • Visa profil
    • Med fluga på kusten, mest.
SV: Vart ska man börja?
« Svar #1 skrivet: 24 april 2011 kl. 08:50:30 »

Över är det väl inte, blir bara över då förbudet kommer 16/9. Men på topp är väl fel ord,, nattfiske är det enda som går i Juni... Möjligen tidiga morgnar men då är det ju natt i Juni för solen går upp kl. 02.30 eller nått ;D
Regnbågs åar är det värre med. Finns någon fiskeanläggning med rinnande vatten.. bla. i Harasjömåla.. en 1.2 kilometer lång konstgjord ström (å).
Sen finns väl något i Mieån om jag inte minns helt tokigt. Bara att söka på nätet.

B/
Loggat
ÖRING-2013. 8St. +50 CM 3St. MED HEM 0.Största.L.68 cm.Kg:5,0 ca.  Tappade. 5. Lax: 2, 70cm ca 4kg.TORSK.35.St, största 9kg.Sej 9st.Båge1. Sorry I missed your call.(I was on the other line.)
 Hemsida: http://www.flugfiskekungen-bengt-uno.se Blogg http://www.sportfiskeforum.se/blog/95-flugbindar

NisseB

• Newbie
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 24 april 2011 kl. 22:46:54 »

Tack för ditt snabba svar Skåningen!
Det där med nattifiske har jag absolut inga problem med, haha. Det lär visst bli lite annorlunda då man skall vada ut i havet på natten istället för en flod men det gör det hela bara lite mer spännande.
Så som jag förstår det så är det visst inte ett jätteutbud på just regnbåge runt om i trakterna på Bjäre och höganäs trakterna. Det är ju lite trist men ska göra osm du säger och försöka hitta något på nätet. Jag försökte väl ta lite genvägar genom att fråga på forumet istället för att hamna söka på nätet och riskera att hamna på någon turistfälla då jag självklart tycker att informationen jag får genom forumet är mer förtroendeingivande.
Nu kanske jag misstolkar dig skånineg eftersom jag frågade efter just åar/floder, betyder detta att det finns andra ställen t.ex. sjöar med gott regnbågsfiske?
Men som sagt är jag väldigt tacksam för alla svar som kan ges. 
Loggat

Schade

• Administratör
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 5894
    • Visa profil
    • Kullens Sportfiskeklubb
« Svar #3 skrivet: 25 april 2011 kl. 06:23:13 »

Klickar du på nedanstående länk så hittar du en samling put an take i "närheten"
http://www.kullenssfk.se/forum/index.php?topic=3272.0
Loggat
I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...

simon

• Full Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 201
  • Hällre en tur-fisk än en sur-strömming
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 25 april 2011 kl. 21:33:28 »

Ett ställe med rinnande bågar är annars Gustavsfors halvvägs till Norrland (Älmhult). Vad gäller HÖ fisket är det bara att läsa lite fiskerapporter här på forumet, vänta in en vacker solnedgång, brygga kaffe, ta spöet och gå ner till ett ställe som ser trevligt ut... Det är allmänt känt att havsöring bara biter på vackra platser  ;)
Loggat