Kullens Sportfiskeklubb

Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Avancerad sökning  

Nyheter:

Välkommen till Kullens Sportfiskeklubbs forum, här kan vi prata fritt om det mesta, och detta gäller även de som inte är klubbmedlemmar. Alla är välkomna med sina frågor, svar och fiskerapporter.

Författare Ämne: 101106 Flugfestival i Björka  (läst 5831 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

miller 1

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
SV: 101106 Flugfestival i Björka
« Svar #15 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 18:15:12 »

Det e ju den som ska laga maten . Då går det ju inte att ( Bjuda på sig själv ) ha ha ha
Loggat
Det är inte roligare än man gör på sig!!

villy

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 3102
  • Från vättern
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 19:53:14 »

Men pojkar.... inte visste jag att ni blev så rädda för lite kvinnlig konkurrens. Hade jag vetat det hade jag anmält mig till fler tävlingar  :D
Jag kommer inte ha tid att kocka eftersom jag kommer ha fullt upp med att kroka av fisk från min fluga men Villy du brukar väl inte ha så många att kroka av?? Du hinner värma lite god soppa till oss på lunchen ;D
Jag kan laga fiskesoppa,det kan jag laga på alla dom fiskarna som jag fångar,tror det kommer att räcka till alla på tävlingen ;)
Loggat

TrOuT

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 2255
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 26 oktober 2010 kl. 21:04:34 »

Då blir man inte mätt: Ta med korvar folk ;)
Loggat
Antal fångade Multar: 4 st största 2,9Kg

Ola nutte Hansson

• Klubbmedlem
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 1175
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 5 november 2010 kl. 19:10:48 »

Lycka till i morgon skitfiske på er alla

Ola
Loggat
Fiska lugnt!

Schade

• Administratör
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 5893
    • Visa profil
    • Kullens Sportfiskeklubb
« Svar #19 skrivet: 7 november 2010 kl. 17:05:08 »

Jaha, då var den "festivalen" avklarad.

60 deltagare som under förmiddagens regn jagade båge.
Regnet slutade strax innan elva då vi hade en timmes lunch, för att sedan skifta platser och fiska 2 timmar till.

Vi var tre som lyckades lura några bågar. Tyvärr var det lite väl liten storlek på fisken denna dag.
Tror inte jag sån nån fisk över 2kg. Vinnaren hade 2 fiskar strax under tre kilo.
Den mesta fisken tycktes ligga mellan halvkilot och kilot, vilket jag tycker är alldeles för litet när man ska ha en sån stor tävling.
Förra året så hade vinnaren strax över 6kg på sina 2 fiskar, och största enskilda fisk var på 3.7kg.
Några sådana syntes inte till denna gången.

Där var 2 platser som fiskade riktigt bra, tyvärr hamnade man inte där :)
Men, men så är det med regnbågsfiske, det är inte helt lätt at lura upp de rackarna :)

Ted hamnade på plats nr nio och Villy på 10, själv fick jag inget pris för mina blygsamma 0.91kg....
Loggat
I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...

Ghostfisher

• Full Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 101
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 7 november 2010 kl. 18:31:35 »

Ett underbart ställe med fin miljö och kristallklart vatten, stor grillstuga med gott om plats.

Regnet kan ju ingen rå för sånt får man ta men det är inget ställe som jag tänker åka tillbaka till.
Det står att dom skulle sätta in större fisk, största fisken som vägdes in efter första passet vägde 1083, då undrar jag hur liten fisken var innan dom satte in den större på kilot.

Jag är absolut ingen bra flugfiskare, har aldrig påstått att jag är det (förutom till Miller då) men att folk i tävlingsledningen kommer fram och berättar hur kass jag är tycker jag är absolut oförskämt, framför allt när jag betalat 300 kr för att få komma dit och fiska, och sen fick betala 20kr för en korv m bröd.

En kille två platser från mig (han och jag fiskade ungefär på samma sätt) fick höra att det var bra dom tjänade pengar på honom för någon fisk skulle han ju inte få upp så som han fiskade.

Jag vet inte om jag har rätt nu men jag tror bestämt att fisken inte bara finns tjugo meter ut i sjön utan att även jag som kastar 5 meter kan lyckas få en och annan. Hur som helst vill jag inte höra från tävlingsledning att jag inte kan kasta.

Tur för mig att det finns andra platser att fiska på.
Loggat

TrOuT

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 2255
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 7 november 2010 kl. 18:45:11 »

Jäkla oförskämt! Tur att jag inte var där! 
Loggat
Antal fångade Multar: 4 st största 2,9Kg

Schade

• Administratör
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 5893
    • Visa profil
    • Kullens Sportfiskeklubb
« Svar #22 skrivet: 7 november 2010 kl. 19:14:41 »

Det missade jag totalt, det är ju för jävligt rent ut sagt, särskilt som de flesta har högre poster i Sportfiskarna Skåne :(
De ska ju arbeta för att främja fisket...
Loggat
I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...

Dominik

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 558
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 7 november 2010 kl. 20:26:35 »

Såna besserwisser ! ang. kasting: "fisk fångas i vattnet och inte i luften"  ;) Citat Trond Syrstad  ;D
Loggat

simon

• Full Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 201
  • Hällre en tur-fisk än en sur-strömming
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 7 november 2010 kl. 21:10:03 »

Ett underbart ställe med fin miljö och kristallklart vatten, stor grillstuga med gott om plats.

Regnet kan ju ingen rå för sånt får man ta men det är inget ställe som jag tänker åka tillbaka till.
Det står att dom skulle sätta in större fisk, största fisken som vägdes in efter första passet vägde 1083, då undrar jag hur liten fisken var innan dom satte in den större på kilot.

Jag är absolut ingen bra flugfiskare, har aldrig påstått att jag är det (förutom till Miller då) men att folk i tävlingsledningen kommer fram och berättar hur kass jag är tycker jag är absolut oförskämt, framför allt när jag betalat 300 kr för att få komma dit och fiska, och sen fick betala 20kr för en korv m bröd.

En kille två platser från mig (han och jag fiskade ungefär på samma sätt) fick höra att det var bra dom tjänade pengar på honom för någon fisk skulle han ju inte få upp så som han fiskade.

Jag vet inte om jag har rätt nu men jag tror bestämt att fisken inte bara finns tjugo meter ut i sjön utan att även jag som kastar 5 meter kan lyckas få en och annan. Hur som helst vill jag inte höra från tävlingsledning att jag inte kan kasta.

Tur för mig att det finns andra platser att fiska på.

Vilket j.vla griseri, sånt hör hemma på en soptipp.  >:( men då behöver man inte besvära sig med att åka dit.
Loggat

Guldlock

• Newbie
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 47
  • Undrar om man kan få fler såna.Klavreström 090523
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 8 november 2010 kl. 11:29:42 »

Ajdå...Lovar mycket o håller tunt... Usch

Loggat
Deppa inte över tappad fisk,den e ju kvar,haha.