Kullens Sportfiskeklubb
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
27 Augusti 2010 kl. 11:53:03

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Det är inget krav att vara klubbmedlem för att delta i forumet, det kostar inget att delta i forumet. Registrera dig gärna, så får du även tillgång till alla våra bilder som publiceras.
29850 inlägg i 6039 ämnen av 707 Medlemmar
Nyaste medlemmen: Kullamannen
* Startsida Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera
+  Kullens Sportfiskeklubb
|-+  Allmänt
| |-+  Fisketurer 2010
| | |-+  Rönneå!!!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Rönneå!!!  (läst 103 gånger)
Pitepalten
Newbie
*

Antal inlägg: 17

Lidmans Fiskeredskap AB Piteå

Visa profil
« skrivet: 13 Augusti 2010 kl. 09:52:49 »

Funderar på att ta med mig flickvännen och hennes tjejpolare med lillebror på fiske,har bara träffat lillkillen några få ggr och han gillar att fiska men har ingen egen utrustning eller någon att fiska med Sad så nu tänkte jag gö en god gärning och dra med han ut när ja själv ska ut och fiska Smiley
Så nu undrar jag om det är lättkastat i rönneå för en grabb på 8-10 år som inte ha fiskat så mycket!!!
Tjejerna vill fiska och även grilla,så nästa fråga är om det finns nå grill platser runt ån?

Någon annan som ska ut i helgen och fiska som är sugen på ta med mig på en tur???
Hade varit kul att lära känna lite folk här nere som har samma intresse som jag (jakt/fiske)
Loggat

Lidmans Fiskeredskap AB
skåningen
Hero Member

Antal inlägg: 1632

Just go for it.

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 14 Augusti 2010 kl. 20:58:35 »

Funderar på att ta med mig flickvännen och hennes tjejpolare med lillebror på fiske,har bara träffat lillkillen några få ggr och han gillar att fiska men har ingen egen utrustning eller någon att fiska med Sad så nu tänkte jag gö en god gärning och dra med han ut när ja själv ska ut och fiska Smiley
Så nu undrar jag om det är lättkastat i rönneå för en grabb på 8-10 år som inte ha fiskat så mycket!!!
Tjejerna vill fiska och även grilla,så nästa fråga är om det finns nå grill platser runt ån?

Någon annan som ska ut i helgen och fiska som är sugen på ta med mig på en tur???
Hade varit kul att lära känna lite folk här nere som har samma intresse som jag (jakt/fiske)

Hej. Pirarmarna i myningen är perfekta för småkillar att fiska ifrån och det är nog där man har störst chans att få fisk just nu. Öring, makrill, sill, abborre mm. Fisket är fritt på pirarna annars är det fiskekort upp i ån där det finns flytbryggor att fiska ifrån. Vindskydd och grill finns strax uppströms tågbron, säkert på andra platser också. Om vi snackar uppe i Klippan o Kvidinge så är det väl mindre chans att få fisk som läget är nu, mycket grönsaker i vattnet gör att småkillar kan få problem att fiska där men nog satan går det upp en och annan lax och öring nu när det kommer lite nederbörd men inget ställe jag skulle rekomendera på sommar eller höst att fiska på med barn. Annars finns både vindskydd och grillplats vid Tommarps ene och en underbar natur.

Mvh B/
Loggat

FÅNGADE ÖRINGAR 2010. 10 St.<br />ÖVER 50CM.   6 St<br />MED HEM.  3 St.        Största.71cm ca 3,5kg Kg C&R <br />VILD BÅGE.<br />LAX. 0          Största ?<br />TORSK. 28<br />Sorry I missed your call.<br />(I was on the other line.)
Schade
Administratör
Hero Member

Antal inlägg: 4749

Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 15 Augusti 2010 kl. 00:27:49 »

Skulle vilja säga att det nog är lättare inne i ån, för ute på pirarmarna är där ström och det gäller att fiska "i takt" typ, eftersom där ofta är mkt folk ute och för att inte hamsa med de andra så bör man kasta med förstånd så man inte korsar alla andras lina Smiley

Men inåt ät där inte lika mkt folk så där går det nog bättre.
Loggat

I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...

http://pukie.mybrute.com
simon
Jr. Member
**

Antal inlägg: 81

Hällre en tur-fisk än en sur-strömming

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 15 Augusti 2010 kl. 01:04:29 »

Jag har ett annat tips och det är Björkhagen, det finns en liten pir där. Det blir djupt direkt utanför piren och det kryper runt en del fisk utanför och det är busenkelt att fiska därifrån. Fiskar man spinn får det lätt plats ett par fiskare där och det är sällan det är någon annan där som fiskar. En och annan badis dyker det upp men det är sånt man får leva med. Det går bra att parka bilen precis vid piren, vilket inte går vid mynningen av Rönne.

http://kartor.eniro.se/m/InYNf<---hitta lätt
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!