Kullens Sportfiskeklubb
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
17 Augusti 2010 kl. 22:00:04

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Glöm inte att skriva fiskerapport om du varit ute och fiskat.
29787 inlägg i 6022 ämnen av 705 Medlemmar
Nyaste medlemmen: olaaxe
* Startsida Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera
+  Kullens Sportfiskeklubb
|-+  Allmänt
| |-+  Fiskeplatser
| | |-+  Vart är öringen?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vart är öringen?  (läst 204 gånger)
Sean
Newbie
*

Antal inlägg: 2

Visa profil
« skrivet: 14 Juli 2010 kl. 17:44:09 »

Tjenixen...

Måste säga att detta årets kustfiske har varit en evig kamp.

Har nattfiskat och verkligen nötat dom platser som tidigare varit bra dom gångna åren.

Har dock ej spinn fiskat.
Men det känns som att det inte skall behövas. Det har alltid funkat förut med svarta flugor på nätterna. Flytlina vid lungt vatten.
snabba intagningar. jag fiskar för det mesta ute vid Ålabodarna. Både på de stora revet och längst den "steniga" sträckan.
oftast under dom mörka timmarna nu på sommaren.

Klart man räknar med några "noll" pass varje år.
Men nu börjar det bli jobbigt  Undecided

Inväntar några sköna tips!!

Loggat

Kom lilla firren....
skåningen
Hero Member

Antal inlägg: 1629

Just go for it.

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 15 Juli 2010 kl. 12:15:55 »

Värmeböljor är kanske inte de mest optimala vädret för öring på kusten. Överlag har det varit mycket sämre detta året än ex.vis i fjol. Om det var den kalla vintern och våren som påverkat kan man bara spekulera om. Platser som jag i fjol tog ett 25 tal öringar på har jag i år inte sett en fisk, platser som jag i fjol inte såg en fisk på har jag i år tagit dom få öringar jag fått i år, i fjol ett 60 tal i år bara 8. Skall men få en öring nu när vattnet är så pass varmt som det är så vill det nog till att fiska djupare kustavsnitt med god vatten omsättning, en bra kraftig ostlig vind som på västkusten driver ut det varmare ytvattnet som då medför att kallare och syrerikare vatten strömar in längs botten kan ibland på sommaren locka in fisk på grundare vatten.
Loggat

FÅNGADE ÖRINGAR 2010. 10 St.<br />ÖVER 50CM.   6 St<br />MED HEM.  3 St.        Största.71cm ca 3,5kg Kg C&R <br />VILD BÅGE.<br />LAX. 0          Största ?<br />TORSK. 15<br />Sorry I missed your call.<br />(I was on the other line.)
Sean
Newbie
*

Antal inlägg: 2

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 19 Juli 2010 kl. 23:30:53 »

ingen dålig teori alls. jag och en polare har spekulerat massa och kommit fram till samma sak. En sak är säker dock. det borde vända när kylan börjar närma sig.

får satsa lite mer på multe fisket och se vart de leder.

eller bara sitta och vara helt nervig inför laxfisket i norge v.31. jiiipppiii!!!
Loggat

Kom lilla firren....
skåningen
Hero Member

Antal inlägg: 1629

Just go for it.

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 20 Juli 2010 kl. 22:57:17 »

ingen dålig teori alls. jag och en polare har spekulerat massa och kommit fram till samma sak. En sak är säker dock. det borde vända när kylan börjar närma sig.

får satsa lite mer på multe fisket och se vart de leder.

eller bara sitta och vara helt nervig inför laxfisket i norge v.31. jiiipppiii!!!
Riktigt, När vi kommit en bit in i augusti så går solen ner tidigare och kvällar och nätter blir riktigt kyliga om det är klart väder, det sänker snabbt temperaturen i vattnet och fisket kommer igång igen. sista veckorna innan fiskestoppet så brukar det kunna vara riktigt bra fiske, då söker sig ju öringen mot sina lekvatten och går också av den anledningen närmare land för att hitta sitt lockvatten.
Bara att hoppas det är lite vatten i diket du skall till i Norge så det stiger lite fisk. Skit fiske på dig

B//
Loggat

FÅNGADE ÖRINGAR 2010. 10 St.<br />ÖVER 50CM.   6 St<br />MED HEM.  3 St.        Största.71cm ca 3,5kg Kg C&R <br />VILD BÅGE.<br />LAX. 0          Största ?<br />TORSK. 15<br />Sorry I missed your call.<br />(I was on the other line.)
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!