Kullens Sportfiskeklubb

Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Avancerad sökning  

Nyheter:

Det är inget krav att vara klubbmedlem för att delta i forumet, det kostar inget att delta i forumet. Registrera dig gärna, så får du även tillgång till alla våra bilder som publiceras.

Författare Ämne: Harasjömåla 091017  (läst 1909 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Montana

• Sr. Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 283
  • Båge från Tollerup
    • Visa profil
Harasjömåla 091017
« skrivet: 21 oktober 2009 kl. 16:03:27 »

Tjenare! Efter ett långt fiskeuppehåll bestämde jag och farsan oss för att åka till Harasjömåla igen.
Hade inte vatt ute och fiskat ordentligt sen i maj iår. Mycket skola och fotboll på tv så fisket har tyvärr blivit lidande :/ .

Gick upp klockan fyra och åkte hemifrån klockan 5 ungefär. Var uppe klockan 7 ungefär. Mjöldrängen med båt, en av storfisksjöarna skulle det fiskas i idag.

Var ute halv åtta på sjön, precis då det ljusnat, mycket vackert!
Vid 9-tiden högg det till på en Gul Zonker, dock bara en liten Gädda så den fick gå tillbaks. Kul med smågäddor på fluga, drar på rätt bra! Rodde runt lite men det ville inte hugga något, rodde in igen för lite varm soppa. Ut igen klockan halv elva, bestämde oss för att ro till den sydöstra sidan där Strömmen mynnar ut. Klockan 10.50 högg det till och fick på en Båge, 3 kg. Nästan direkt efter fick farsan en på 2,5 kg. Ut med prylarna igen, 10 kast senare får jag på min andra, kämpar på riktigt bra. Vikten? 4,1 kilo! Nytt rekord med 900 hg! Har knappt hunnit få ut mina prylar förrän farsan hojtar till igen, ytterligare en på 2,5 för hans del! Sen är det dött ett tag, så hugger det till igen för mig, ytterligare en stor fisk, 3,7 kilo! Och klockan var nu 11.40!!! Mellan 10.50 och 11.40 hade vi fått upp 5 stycken regnbågar mellan 2,5 - 4,1 kilo! Otroligt!

Sen började det tyvärr blåsa som fan så vi höll på till halv fyra i Mjöldrängen, sedan drog vi till en av småsjöarna, Dammets Gyl. Där blev det två för farsan och en för mig, mellan 0,8 - 1,0 kg. Det bästa fisket jag nånsin haft denna dagen!
Drog hem sen till Härslöv vid 8-tiden, hade ungefär 14 kilo fisk med oss hem.

Dem tre fiskarna i Mjöldrängen tog på en Röd Zonker i strl 4. Den jag tog i Dammets Gyl tog på en Röd Zonker i strl 8.
Farsans två fiskar i Mjödrängen tog på en Gul-Brun Marabo-fluga och de två i Dammet Gyl högg på en Gul Zonker i strl 8.

Kanon!

Loggat
Flugfiske & Manchester City!

Schade

• Administratör
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 5900
    • Visa profil
    • Kullens Sportfiskeklubb
SV: Harasjömåla 091017
« Svar #1 skrivet: 21 oktober 2009 kl. 16:06:45 »

Skönt att vara tillbaka efter så långt uppehåll, särskilt med bra fiske dessutom :)

Grattis
Loggat
I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...