Hej
Efter en jobbig dag på jobbet och Louise skulle sova hos mormor,så tänkte jag att nu skulle det fångas en öring i ån i Ängelholm.
Så bara hem och hämta flugspöet och iväg till Ängelholm.
Kommer ditt vid 17 tiden och det första man för se är en man som hade fått upp en öring på ca 4 kg,det såg ju bra ut.
Börjar att flugfiska med flugorna som jag hade bundit kvällen innan.orange med guldhuved på,men den sitter i ett träd där ute nu.så på med en röd fluga,men där var inga fiskar som ville ha mina flugor,så vid 18:30 tiden börjar det regna mycket, så jag tycker att det är dax att åka hem,men på vägen upp till bilen så går jag förbi ett ställe som Benhe hade sagt att han hade fått fisk,så jag bytar fluga igen till en helt svart med silver ögon på.
Kastar ett par kast men inget som vill ha den flugan heller,men ser att det ligger en massa träd grenar och löv inne vid kanten på andra sidan av ån, tänker där måste det vara bra att bara stå och vänta på att maten kommer förbi,så jag lägger ut flugan precis i kanten av grenarna och börjar att dra in flugan,då smäller det på en öring,börja att drilla den,den hoppar mycket men den är snart inne vid kanten,då kommer problemet ingen håv den ligger i bilen och bara träskor på mig och ca 60 cm ned till vattnet från kanten,så jag fick kalla på en av dom andra som var där o fiskade,så han håvade den till mig.
den var prick 50 cm lång och vägde 1.8 kg.
Sen var det riktigt mörkt och regnet bara försatte att ösa ned så jag slutade att fiska.
lite konstigt, det var mörkt och vattnet var svart och flugan var helt svart,hur ser öringen den.
En bild på öringen kommer här.
Så nu har man fångat en öring i en å också i år

villy