Jag tycker iaf mycket om denna Guideline LPXe RS "pinne"

visst är det ingenting till torrflugefisket men för det har jag ett Scierra Pico Spö
Liksom mat, vin, whisky och bilar är det individuellt, jag hade nån Loop Greyline 15 footare som skulle vara så bra ... jag sålde den igen för vi passade inte ihop och nu är det enbart Guideline LPXe Tvåhands jag använder.
Hur som helst... Tight lines Dominik
LPXe tvåhands 14fot #9. Mycket skönt spö.
Ganska likt mitt Greys Greyflex M2 i actionen, något långsammare bara.
Som Schade frågade, så var det ett 9fot klass 7 som jag provat. Vet inte vad det var för lina mer än en klass 8 lina, och den var för lätt, så man kände knappt man hade något snöre i luften.
Kanske en 9a kan göra susen. Min bror köpte grejorna beg. från Göteborg av en kille som bara haft spöt vid vatten 3-4 gånger innan han gav upp.
Min bror är beginer på fluga och hade en del problem när inte linan passade, många gånger när man köper nya spö så får man lägga lite pengar på linor innan man hittar vad man söker, väga mäta och klura sig fram. Klassningen på spö stämmer nästan aldrig, ofta ligger det en eller två klasser under vad det kastar bäst med.
Som mitt greys tex, kastar super med en flyt 12a medans en intermediat 10 räcker mer än väl.
Visst allt är individuellt, kaststil motorik och allt annat spelar in, man kan kasta bra med ett kvastskafft bara man har en lina som är bra, det gäller bara att satsa lite pengar på olika linor så kan man få liv i vilket spö som hellst. och när man fått liv i ett LPXeRS så kan jag nog svära på att man har en kastkanon där också