Kullens Sportfiskeklubb
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
13 Augusti 2010 kl. 11:29:59

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Välkommen till Kullens Sportfiskeklubbs forum, här kan vi prata fritt om det mesta, och detta gäller även de som inte är klubbmedlemmar. Alla är välkomna med sina frågor, svar och fiskerapporter.
29722 inlägg i 6011 ämnen av 703 Medlemmar
Nyaste medlemmen: Owe Larsson
* Startsida Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera
+  Kullens Sportfiskeklubb
|-+  Allmänt
| |-+  Tips & Trix
| | |-+  Lite Tips om bottenmete
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Lite Tips om bottenmete  (läst 1127 gånger)
Olympic 580C
Newbie
*

Antal inlägg: 47

Olympic 580C

Visa profil
« Svara #15 skrivet: 4 Augusti 2010 kl. 22:41:57 »

Hej Krille! du verkar ha bra koll på läget när det gäller botten-mete. Jag har fastnat lite för detta fiske då det alltid ger resultat. Brukar ge mig ut vid Kullaberg med båten och har hittat bra ställe där det hugger bra. Jag kör med ganska enkla medel såsom färdigbundna mete som jag bara fäster i en tafs. när det gäller spö har jag olika men oftast ett med mjuk topp så man känner av o ser när dom nafsar. Sist vi var va ute fick vi blandad fångst som innehöll skrubba torsk fjärsing och simpa. Drar in en rapport nu på en vacker men icke ätbar fisk. Om du kan tänka dig hänga med mig ut en tidig morgon med båten o dela med dig tips hade det varit kul. Jag har båten i Jonstorps hamn och det tar c:a en kvart ut till berget.
Loggat

Fisk jag fångat: Gädda Abborre Mört Sutare Id Brax Regnbåge Öring
Torsk Makrill Sill Vittling Berggylta Skrubba Fjärsing Rötsimpa (ulk) Rödspätta o kanske nån till.
Krille
Sr. Member

Antal inlägg: 386

You dont need to be a mastermind - use dynamite

Visa profil Hemsida
« Svara #16 skrivet: 7 Augusti 2010 kl. 21:27:51 »

Hej Krille! du verkar ha bra koll på läget när det gäller botten-mete. Jag har fastnat lite för detta fiske då det alltid ger resultat. Brukar ge mig ut vid Kullaberg med båten och har hittat bra ställe där det hugger bra. Jag kör med ganska enkla medel såsom färdigbundna mete som jag bara fäster i en tafs. när det gäller spö har jag olika men oftast ett med mjuk topp så man känner av o ser när dom nafsar. Sist vi var va ute fick vi blandad fångst som innehöll skrubba torsk fjärsing och simpa. Drar in en rapport nu på en vacker men icke ätbar fisk. Om du kan tänka dig hänga med mig ut en tidig morgon med båten o dela med dig tips hade det varit kul. Jag har båten i Jonstorps hamn och det tar c:a en kvart ut till berget.

Ja! jag kan hänga med det hade varit super skoj Smiley Alltid roligt o lära känna nya fiskare och dela kunskaper Smiley säg till när du har tid någon helg Smiley
Loggat

²º¹º˚
Öring: ±
Regnbåge: ±
Sill: ±
Makrill: ±
Torsk: 15        Störst: ca 2 Kg
Flundra: 3
Horngädda: 8      Störst: 0,53 Kg
Ål: 7st
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!