Kullens Sportfiskeklubb
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
18 Augusti 2010 kl. 05:37:41

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Delta kostnadsfritt i vår forumstävling!
29787 inlägg i 6022 ämnen av 705 Medlemmar
Nyaste medlemmen: olaaxe
* Startsida Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera
+  Kullens Sportfiskeklubb
|-+  Allmänt
| |-+  Fiskestorys
| | |-+  En tandlös historia
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: En tandlös historia  (läst 891 gånger)
Jörgen Stenberg
Jr. Member
**

Antal inlägg: 83

Visa profil Hemsida
« skrivet: 2 Oktober 2008 kl. 14:25:35 »

Har ett par kompisar på ön Jersey i engelska kanalen, som var höst åker ut på en "gutte-tur" till ön Alderney för att fiska och leva lite "grabb-liv" under en vecka. Fiske på dagarna och puben på kvällarna.
    En kväll blev det ett rejält sjöslag, och sällskapet var inte i bästa form klockan sex på morgonen när de bordade den chartrade båten nere i hamnen. Dessutom blåste det rejält, och rejäl sjöhävning väntade redan vid hamninloppet.
   Kompisen Ian tycker inte om sjögång när han mår som vanligt, och denna dag var måendet betydligt sämre än så. Det var bara ett par sjömil ut till fiskeplatsen, men vid framkomsten hade Ian "matat mås" så till den milda grad att han var helt slut. Det värsta var dock att under den sista "matningen" tappade han den lösgom han hade på överkäken ner i havet.
   Vilket elände! Fyra dagar kvar, och nu skulle folk skratta sig fördärvade åt honom på på båten och på puben. Däremot skulle hans fru inte skratta lika gott när han kom hem! Vilket elände!!!
 Ian agnade bottentacklet med möda, släppte ut och sjönk sedan utmattat ihop mot styrhusväggen - och somnade ganska omgående bort från eländet.
  En av kompisarna fick efter en stund för sig att Ian inte hade haft nog jäkligt denna morgon, utan tog tag i linan och drog utan att Ian märkte något, upp hans bete. Han tog loss agnet, och plockade ut den lösgom han själv hade på överkäken, krokade på denna på Ians krok och släppte ner det märkligt agnade tacklet i havet.
  Sedan ryckte han till kraftigt i linan, och sprang åt sidan, så att när Ian yrvaket flög upp anande han inget, utan var säker på at han haft ett rejält hugg!! Ian  väntade en stund, men inget hände.
-"Den tog säkert agnet! konstaterade kompisarna, och Ian instämde och vevade upp.
    -"Men herregud!! Titta!!! Jag har krokat min egen lösgom!! Vilken fantastisk tur! Jag kan inte tro att det är sant!!!" Ian var överlycklig och dansade runt på däck av lycka, innan han plockade loss lösgommen från kroken, torkade av den och stoppade den i munnen.
    Men efter någon sekunds mixtrande, plockade han ut gommen, tittade besviket på den och utbrast:
"-Äh, det här är ju inte min lösgom..." och kastade tillbaka den i havet..........

För Ian blev dock resten av resan lite lugnare än vad han befarat, eftersom att man nu var två med insjunken överläpp.Om det sedan var delade bekymmer eller dubbel glädje, eller båda delarna kan man bara gissa sig till.
Men historien är en klassiker på kanalöarna vid det här laget....

Loggat

Its an excelent view from the point of no return....
johnny
Hero Member

Antal inlägg: 763

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2 Oktober 2008 kl. 14:51:12 »

Den var bra  Cheesy
Loggat

"Sambo med "pillret",,,den som fiskar MKT får MKT fisk....
Schade
Administratör
Hero Member

Antal inlägg: 4737

Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2 Oktober 2008 kl. 15:00:20 »

haha kanon.
Lång näsa för den som skulle va klok å lura honom Wink
« Senast ändrad: 3 Oktober 2008 kl. 08:36:31 av Schade » Loggat

I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...

http://pukie.mybrute.com
miller 1
Hero Member

Antal inlägg: 564

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 3 Oktober 2008 kl. 08:32:56 »

Jäklar !! Den var bra !
Loggat

Vad vill ni att jag ska fånga, och hur mycket?
Resten är ca priser...
skåningen
Hero Member

Antal inlägg: 1629

Just go for it.

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 4 Oktober 2008 kl. 13:01:27 »

Va fan, går alla med löständer på den ön Huh  Roll Eyes
Loggat

FÅNGADE ÖRINGAR 2010. 10 St.<br />ÖVER 50CM.   6 St<br />MED HEM.  3 St.        Största.71cm ca 3,5kg Kg C&R <br />VILD BÅGE.<br />LAX. 0          Största ?<br />TORSK. 15<br />Sorry I missed your call.<br />(I was on the other line.)
Jörgen Stenberg
Jr. Member
**

Antal inlägg: 83

Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 5 Oktober 2008 kl. 14:48:30 »

Faktum är att flera av mina fiskekompisar dras med delvisa lösgarnityr. Om det beror på dålig tandbortning eller att man går i backen efter pubbesöken vet jag inte. Men faktum kvarstår..........
Loggat

Its an excelent view from the point of no return....
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!