Kullens Sportfiskeklubb

Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Avancerad sökning  

Nyheter:

Forumet varit nere ett tag, men är uppe och igång igen!
Hoppas vi slipper mer strul nu.

Författare Ämne: 071201 Strömhult  (läst 1699 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Schade

• Administratör
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 5894
    • Visa profil
    • Kullens Sportfiskeklubb
071201 Strömhult
« skrivet: 1 december 2007 kl. 20:11:06 »

Så spenderade man julkalenderns första dag med en resa till Strömhult.

I regn, kyla och blåst stod vi 13 man och jagade tröga regnbågar hela dagen idag.
Vi såg i kalendern att det inte hade varit något vidare fiske de sista dagarna så man hade inte så stora förhoppningar.

Morgonen började fint, stod och malde från det att det var mörkt i dammen och precis innan det skulle till att ljusna så ville inte ryggen. Upp till stugan å hämta en tablett och när jag kom ner dit där jag stått så hade nån annan intagit den platsen där jag malt en halvtimme. Naturligtvis fick han fick på första kastet hehe

Jaja fiskade vidare på lite andra platser och fick upp en grann båge på 5,7kg innan 10, så det kändes ju absolut skönt. Man märkte liksom inte av vinden och regnet under en tid efter det hehe. Ingen vild fajt, men tog ändå 10-15 minuter innan den låg i håven. Ruskigt stark och tjurig var den. Skönt kändes det eftersom det faktiskt är mitt personbästa på båge.

Vid lunchtid så hade det kommit upp typ 15 bågar, inte mycket mer. Inte ens Henrik hade fått något. Dock kändes det som storlekarna var ganska bra idag. Leif hade 5,2kg, jag hade 5,7 och det kom upp en på 7,7.

Efter lunchen så hade nog fisken bestämt sig för att tröga sig ännu mer :(
Kom inte upp mycket alls. Tror faktiskt inte vi kom upp över 20 bågar denna dag. (Henrik lyckades till slut iaf få en)

Själv fick jag tre, en på 3,2 en på 3,7 och den på 5,7 så det är synd att klaga.

Jag tror jag har nån bild i mobilen, men kollar det imorrn, just nu vill jag bara bli torr och krypa under täcker och glo på nån film :)

Loggat
I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...

johnny

• Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 1135
    • Visa profil
SV: 071201 Strömhult
« Svar #1 skrivet: 2 december 2007 kl. 00:17:57 »

Gött mos,,blir till o röka då  ;D
Loggat
"Sambo med "pillret",,,den som fiskar MKT får MKT fisk....Den store kommer iår...

Schade

• Administratör
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 5894
    • Visa profil
    • Kullens Sportfiskeklubb
SV: 071201 Strömhult
« Svar #2 skrivet: 3 december 2007 kl. 12:54:13 »

Blev inte många bilder, ville inte ha med kameran när man var dyngsur.
Tog nåt med mobilen.

Min fisk på 5.7kg sen en på 7,7 samt de 10 fiskar som hängdes upp innan middagen, fler bilder tog jag inte...
Loggat
I´m on a seafood diet...
I see food and I eat it...