Särskilda inriktningar > Linor

Problem när jag kastar!

(1/3) > >>

Montana:
Hejsan!
när jag övningskastar hemma på gräsmattan(och ofta vid fiskevattnet) så får jag ut kanske tio meter, och sen när jag fått ut det så går det trögt precis som om någon står och drar i linan. kan jag behöva en klump eller wf, förstår inte riktigt det. vad jag har hört så går det lättare att kasta med klump eller wf. ska man smörja in sjunklina med glidfett så det går lättare att kasta eller gäller det bara flytlinor.
Jag har funderat på att skaffa en ny lina, kanske dan-tackel har något billigt erbjudande på sjunklinor??

TrOuT:
Hi!
 Var skall du fiska? vilken klass har ditt spö och lina? Hur många fot är ditt spö?

Montana:

--- Citat från: TrAuT skrivet  4 augusti 2006 kl. 09:05:28 ---Hi!
 Var skall du fiska? vilken klass har ditt spö och lina? Hur många fot är ditt spö?

--- Slut citat ---

mitt spö är 9 fot och klassen är 5/6, linan har jag fått av en vän så jag vet inte. jag har provat att kasta med pappas sjunklina klass 8 tror jag det är och det gick mycket bättre. så jag ska nog skaffa en klass 8 lina.

TrOuT:
Hi!
Normalt säger man att kan ta en klass högre på linan än vart spöet är på. I ditt fall skulle du kunna en sjua på linan prova wf lina. Henrik säljer dom för cirka 120kr. Varför ska du ha en sjunk lina? Kör själv med flyt lina och halv sjunkande tafs.

Montana:
menar du sink tip?? har funderat lite på det men fisken går ofta vid botten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion