Kullens Sportfiskeklubb
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
18 Augusti 2010 kl. 13:40:30

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Det är inget krav att vara klubbmedlem för att delta i forumet, det kostar inget att delta i forumet. Registrera dig gärna, så får du även tillgång till alla våra bilder som publiceras.
29788 inlägg i 6023 ämnen av 705 Medlemmar
Nyaste medlemmen: olaaxe
* Startsida Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera
+  Kullens Sportfiskeklubb
|-+  Särskilda inriktningar
| |-+  Tester och Recensioner
| | |-+  blueline & optistream
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: blueline & optistream  (läst 616 gånger)
Behnke
Hero Member

Antal inlägg: 685

Visa profil
« skrivet: 29 Juli 2006 kl. 16:28:05 »

Jag har nu provat mitt nya spö Loop blueline 10fot #8 och min nya lina loop´s opti streamwater på gräsmattan, får duga när man vill känna vad spöet går för Wink. Kan bara säga att överhands kast var super jag kunde kasta ut hela linan med tafs.
 Så det blev lite nya längdrekord för mig på ca 30m Cool
Underhandskasten var ju svåra utan vatten men känns som där är bra sjut i det med.
Det blir knähaken nästa för att testa på riktigt

MVH Mattias
Loggat

Här kan ni läsa om mitt fiske

http://silverjakten.blogspot.com/
Alafors
Newbie
*

Antal inlägg: 12

Timmen innan jag blev laxkrokad ;)

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 28 April 2010 kl. 19:42:12 »

Hej Mattias!
Du verkar vara ganska nöjd med Blueline spöt! Roligt att höra för jag har ett Blueline 11.2" klass 7 spö med Loops Optistream och Stillwater linorna i samma klass. Jag blev egentligen inte alls förvånad över att du på gräsmattan körde ut 30 meters kast med ditt klass 8 spö.
Jag brukar lägga ut 9-10 meter lina + 3 meters tafs framför mig och lyfta med ett bakkast och skjuta ut linan direkt utan dubbedrag och tafsen rätar sig ut hyggligt bra och hela linan ute. Det verkar som om vi kastar ungefär i samma längder alltså 30 meter + .
Blueline spöt är jag mycket nöjd med för just den modellen jag har kan man köra tvåhandskast med också eftersom det är rustat med fightingbutt med (fast jag inte kört den varianten med spöt ännu mer än testat).
Spöt är inte det vassaste som finns men otroligt prisvärt tycker jag om man gillar kasta lugnt utan ansträngning.
Alltid roligt att få höra andras kommentarer om spöna man har och tackar dig därför lite extra för ditt info här. Jag tror man skall kolla upp det där med viktklasser på linorna och försöka testa ut sáker och ting för var och en har ju sitt sätt att kasta vilket påverkar resultatet men det är ju kanonviktigt att man har rätt lina som passar ihop med spöt likaväl som kastena man kör med. Jag kommer att inte överge mitt LOOP BLUELINE vill jag lova även om jag kanske kommer att skaffa ett spö till för klass 5 eller 6 senare.
Tight Lines Mattias med tack!
MVH:Erkki
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!