Kullens Sportfiskeklubb

Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Avancerad sökning  

Nyheter:

Det är inget krav att vara klubbmedlem för att delta i forumet, det kostar inget att delta i forumet. Registrera dig gärna, så får du även tillgång till alla våra bilder som publiceras.

Författare Ämne: ambassadeur mörrum  (läst 6507 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hallänning

• Newbie
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
ambassadeur mörrum
« skrivet: 12 april 2010 kl. 17:26:24 »

hej någon som har eller har provat mörrum 3600zx?
tänkte investera en sådan... går det fint och kassta 7-10 gram utan problem?? tänkte på revspridan som står still vid utkasst.

ps. van multifiskare
Loggat

skåningen

• Landslaget
  • Hero Member
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 2369
  • They say the show must go on, the fly show.
    • Visa profil
    • Med fluga på kusten, mest.
SV: ambassadeur mörrum
« Svar #1 skrivet: 14 april 2010 kl. 17:26:22 »

hej någon som har eller har provat mörrum 3600zx?
tänkte investera en sådan... går det fint och kassta 7-10 gram utan problem?? tänkte på revspridan som står still vid utkasst.

ps. van multifiskare
Trolle borde veta.
http://seatrout65.webs.com/
Loggat
ÖRING-2013. 8St. +50 CM 3St. MED HEM 0.Största.L.68 cm.Kg:5,0 ca.  Tappade. 5. Lax: 2, 70cm ca 4kg.TORSK.35.St, största 9kg.Sej 9st.Båge1. Sorry I missed your call.(I was on the other line.)
 Hemsida: http://www.flugfiskekungen-bengt-uno.se Blogg http://www.sportfiskeforum.se/blog/95-flugbindar

Trolle

• Moderator
  • Hero Member
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 648
  • Trolle
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 7 maj 2010 kl. 06:27:25 »

Hej Hallänningen.
Detta med en stilla linspridare är inga problem. Om du är en van kastare så är det ingen konst för dig. Men det finns bättre rullar om du skall kasta lätta drag.
En Ambassadeur 2500c med värsta trim kitet så kastar du ner till 3 grams drag. Har du vägarna förbi kan du prova mina. Jag har även Ambassadeur Revo STX & SX. Dom har jag bytat kullager på själva & jag kan tycka att dom kastar bättre än Mörrum. Och det är det billigaste alternativet.
Abu´s nya factory tuned 5600 kastar ungefär samma, och den har syncad linspridare.
Sedan är det viktigt att du har ett spå som går i harmoni med rullen om du skall kasta så lätta drag. Hoppas detta hjälper dig i ditt val rulle.
Hör av dig om du har funderingar.
Mvh Trolle
Loggat

hallänning

• Newbie
  • *
  • Utloggad Utloggad
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 7 maj 2010 kl. 13:49:30 »

hej. mörrumen är beställd och kommer idag hoppas jag.
jag vevar ju med vänstern och tror inte 2500c finns i 2501? har inte hittat någon, men annars så vet jag att det är en grym rulle "provat svärfars"
jag har en factory tuned 5601 c4 som jag är mycket nöjd med, går fint att kassta 7g med.
men jag ska ha den till jerk fiske så det fick bli en mörrum till övriga spinnfisket. Den är ju sjukt snygg :o

tack för tippsen och jag hör av mig om ja undrar något!

Loggat